~ instrumenty ~


Mój zestaw instrumentów jest zawsze żywy, zmienia się i przekształca; teraz pracuję z piętnastoma misami. Trzy z nich są zestawem terapeutycznym certyfikowanym w Acama, uzupełnia je aura głowowa i misa stawowa.
Dziewięć pozostałych to instrumenty relaksacyjne zharmonizowane dla wszystkich czakramów.
Dwie małe czarne Ishana,
jedna księżycowa większa i mniejsza – moja ukochana,
oraz trzy słoneczne, dwie większe: jedna z symbolem pierwotnego dźwięku om, i jedna z symbolem owocu życia, i mniejsza słoneczna z symbolem pierwotnego dźwięku om,
a także harmonizująca z nimi misa Ishana o średnicy 42 cm i potężnym głębokim dźwięku…
Brzmienie mis uzupełniają wibracje osiemdziesięciocentymetrowego om-gongu (czakra sakralna / D), sześćdziesięciocentymetrowego gongu tam-tam (czakra trzeciego oka / A 55 i 110 Hz) i siedemdziesięciocentymetrowego fena.

om-gong – czakra 2 * D
tam tam – czakra 6 * A 55 Hz / 110 Hz
misa solarna om – czakry 4, 7 * B 494 Hz / E 169 Hz
misa owocu życia – czakry 3, 6 * D 158 Hz / A 875 Hz
misa księżycowa – czakry 5, 1 * G 389 Hz / C 1100 Hz
misa czarna złota, księżycowa większa – czakry 4, 7 * B 485 Hz / E 1339 Hz
misa czarna złota, księżycowa mniejsza – czakry 2, 6 * D 621 Hz / A 1731 Hz
misa czarna złota, Ishana duża, 42 cm – czakry 3, 7 * E 239 Hz / B 82 Hz

Acama – misa terapeutyczna brzuszna mniejsza * F 86 Hz / B 248 Hz
Acama – misa terapeutyczna sercowa mniejsza * D 149 Hz / A 432 Hz
Acama – misa terapeutyczna uniwersalna * A# 118 Hz / E 335 Hz

Misy dźwiękowe wywodzą się z Indii, skąd w VIII w. n .e. przybyły do Tybetu; są wykonane ze stopu nawet siedmiu do dwunastu różnych metali (według legendy – z metalu otrzymanego ze znalezionych meteorytów; obecnie przeważnie z brązu spiżowego, zwanego też dzwonowatym, z brązu, żelaza i cyny, o różnych proporcjach składników), wydają charakterystyczne dźwięki przy uderzaniu i pocieraniu.
Pierwotnie były zarówno instrumentami rytualnymi, wręcz mistycznymi, jak i przedmiotami codziennego użytku, służąc do przechowywania żywności, która dzięki temu dłużej utrzymywała świeżość. Współcześnie są wytwarzane w Nepalu, Katmandu Valley i stosowane w relaksacji, medytacji, masażu, naturoterapii i w muzyce. Jako instrumenty muzyczne, podobne do dzwonów, są zaliczane do idiofonów.

Inne określenia to: misy tybetańskie, grające, śpiewające, himalajskie, nepalskie.

Dźwięk mis i gongów jego wibracja może wprowadzać w stan głębokiego relaksu i wyciszenia, uspokajając pobudzone emocje i myśli i rozluźniając napięcia w ciele. Zabieg mieni się jako masaż dźwiękiem lub kąpiel w dźwiękach i pomaga na niemal wszystkie schorzenia, udrażniając przepływ energii. Wibracja dźwięku mis i gongu przynosi harmonię i równowagę, oddziałując na obie półkule mózgu. Ma to poparcie naukowe.
Podczas sesji można wyobrażać sobie, jak wszystko, co ulatnia się z misy i gongu, roznosi na świat, lub jak organiczne brzmienie zasila.
Ciało Człowieka – złożone głównie z wody – również jest wibrującą falą; częstotliwość fal dźwiękowych mis grających i gongów odpowiada częstotliwości wibracji zdrowych narządów. Kiedy podczas sesji wibracje mis i gongów w odczuwalny sposób wnikają w tkanki ciała, dostrajają na zasadzie rezonansu komórki do odpowiedniej częstotliwości, przywracając stan homeostazy.
Można więc doświadczyć: poprawy zdrowia i nastroju, jakości snu i metabolizmu, uwolnienia od stresu, napięć i problemów, oczyszczenia emocji, klarowności myśli, odzyskania energii i witalności, kontaktu z intuicją, zwiększenia kreatywności i motywacji, uruchomienia procesów samouzdrawiających.

Na moich misach znajdują się symbole:
Om (także Aum) – uznany za pierwotny dźwięk powstania wszechświata.
Owoc Życia to kształt, z którego treści powstało wszystko, co istnieje w Rzeczywistości. Jest naturalnym odpromiennikiem.